Igor Koruga
Utirjen
predstava
Performans Utirjen se skozi preizpraševanje družbenega statusa pop in sodobnoplesnih ikon ter nove generacije sodobnih plesalcev in performerjev kritično loteva vloge javnega nastopanja v mediatizirani, neoliberalni, kapitalistični družbi. Utirjen je hibridno koreografsko delo, ki vključuje javno nastopanje, ples in video, in kot tako razkriva različne popularne retorike znotraj umetnostnega sveta ter reflektira trenutne pogoje za umetniško produkcijo, s katerimi se mladi ustvarjalci
vsakodnevno soočajo.
Performans poskuša s kritičnim in analognim premislekom statusa omenjenih retorik znotraj širšega konteksta popularne kulture analizirati uveljavljeno in popularizirano podobo umetnika v današnji družbi ter vzeti pod drobnogled mesto umetnikove/umetničine (ne)političnosti v njej.
V formalnem smislu se Utirjen loti analize koreografije v sferi nematerialna forma – jezik, s čimer proizvede "koreografijo jezik" kot razširjeno formo odrskega izraza.
Konceptualna zasnova / izvedba: Igor Koruga
Dramaturško in koreografsko svetovanje: Ana Dubljević
Produkcija: Ksenija Đurović
Koprodukcija: Station Belgrade, Uferstudios GmbH / Berlin; Workspace Brussels & Rosas danst Rosas & PARTS / Brussels – v sklopu EU mreže Life Long Burning; Tala Dance centre & TASK program v sklopu PLATFORMA/ Zagreb; Bitef Teatar/ Beograd.
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo in informiranje Republike Srbije; Tanzstipendium Senat / Berlin;
Zahvale: Nicolas Y Galeazzi, Charlotte Vandevyver, Barbara Friedrich, Nina Kurtela, Ana Vujanović
Igor Koruga deluje na področju sodobnega plesa in koreografije. Diplomiral je iz antropologije in etnologije na Univerzi v Beogradu, magisterij pa je pridobil na programu SODA (Solo/Dance/Authorship) Univerze za umetnost in HZT v Berlinu. Od leta 2006 je aktiven član beograjske iniciative STANICA – Servis za sodobni ples.
Osrednje področje njegovega ustvarjanja je aplikacija koreografije kot razširjene prakse in orodja pri interpretaciji družbeno-političnih fenomenov, ideologij in različnih družbeno-političnih in estetskih vidikov, ki pogojujejo trenutne načine umetniške produkcije in vedenja. Leta 2015 je na 19. Festivalu koreografskih miniatur v Beogradu prejel glavno nagrado ter nagrado kritikov.